Sunday, July 7, 2013

Kenyataan Itu Harapan

Che' Wiwek | 11:35 AM | 0Comments |
Selamat Pagi..
Dh bgn ke belum nih
aku?? dh kalau kau tgok ada entry baru, dh bgn lah aku tuh {loyar buruk lah plak} ^.^

apa plan Korang hujung mggu cmni erk?

tentu kau org boring tgok aku membebel jer kan?
ok lah, aku merajuk kejap
haktuii

entry aku kali nih psl "KENYATAAN ITU HARAPAN"
only aku jer yg phm maksudnya
haha
{masuk bakul then angkat sendiri, tak pyh susah2 kan org lain}


org selalu ckp
"kau kene terima kenyataan"
tp kenyataan yang mcm mana yg aku mksudkn sekarang
???

sejak kebelakangan nih
aku rasa bersalah sangat pada insan2 yang ada kt sisi aku tika ni
{maaflah kalau aku tak boleh sebut nama dia org}

lebih2 lagi pada Allah swt
seolah-olah aku bersubahat dalam perkara ni
walaupun aku tak hingin benda cmni berlaku
walaupun sekali

"KENYATAAN"

dia isteri org

"HARAPAN"

mendapat keredhaan Allah swt
dpt pahala jika selalu menjaga suami dengan baik
inshaa allah boleh masuk syurga

susah sebenarnya aku nak ckp
tp I have
aku tak nak tanggung dosa org
aku sendiri pun belum cukup baik untuk menilai seseorang itu
tapi yang pasti
aku perlu berterus-terang
terutama sekali dgn Allah swt
DIA MAHA MELIHAT
MAHA MENGETAHUI SEGALANYA
MAHA PENGAMPUN

kalau kita cerita dengan saudara
yang pastinya kita akan Nampak jahat
tapi org tak pernah nak ambil tahu
punca dan sebabnya

PENYELESAIAN
yang ada dlm kepala hotak aku saat nih
suruh dia keluar dari rumah
makin lama aku biarkan dia duduk kat rumah aku
aku seolah-olah membiarkan dia berleluasa keluar dengan mana2 jantan
sedangkan
DIA DAH KAHWIN
DAH ADA SUAMI

tp malangnya dia tak pernah fikir mcm tuh
psl apa plak aku pelu bebankan kepala hotak aku nih
untuk fikirkan semua tuh

AKU ORG ISLAM
dlm diary online ni jer aku boleh ckp apa-apa pun
korg tak kenal aku
n aku harap korg tk kenal aku langsung
huhu
ylh kn,
aku tak der tpt untuk meluahkan perkara nih
aku rasa aku keseorangan
sobsob :'(

aku yang teringin nak kawen nih pun jd takut tgok dia mcm tuh
manalah tau terkena tempiasnya kat aku
maksud aku suami aku ker, anak2 aku ker
:p {berangan}
takder sapa yang nak kat aku huhu


oklah readers, aku rasa ckup lah utk ari nih
nak siapkan homework plak after nih
aku bz mengalahkan PM lah plak
kihkihkih

Selamat Berhujung Minggu
ambil riadah yang berfaedah ok
daaaa


 

No comments:

Post a Comment