Thursday, May 15, 2014

Semalam di waktu senja..!

Assalamualaikum warahmatullah wabarakatuh... And good morning..! Kelmarin mak aku suruh beli barang dapur. Selalunya aku memang malas nak keluar lagi bila baru sampai kat rumah. Entah hantu mana yang merasuk, aku tetiba jadi rajin n dengar cakap. muehehe... Bukan tak nak, tp adik2 kan ada. Aku kakak die org, rasanya tak salah kalau aku suruh adik aku pg kot. yer tak..??? Dh sampai kat kedai,barang yang mak aku nak, takder plak. Then, puas2 aku fikir, aku start moto terus pg kpg sebelah. Masa nak sampai kat depan kedai, memang dr jauh aku dh nampak motosikal parking kat situ. Tapi dh niat nak cari barang & bukannya nak kisah pun sape punya. Aku park kt tepi moto tu, baru jer nak langkah anak tangga. jeng..jeng..jeng.. aku tertengok pakwe lama. hahaha tp ok gak, aku tgok jer & bukannya nak kacau ker apa. Tp sebaik jer dia tertengok aku, dia terus lari & start moto, then memekik panggil mak dia suruh cepat2 keluar. Aku ni ada penyakit berjangkit ker, sampai diorg dua beranak lari sebaik tgok aku??? huh... Paling memalukan, anak tauke kedai tu, mengintip sapa gerangan yang menyebabkan dua beranak tu lari. Mana tidaknya, aku dgr dia jerit2 panggil mak dia, aku pun pura2 sibuk tgok barang. Aku tak sangka plak, mak dia pun ada kat dalam kedai. Dengan muka selamba, aku letak barang yang aku nak atas meja depan anak tauke. Dia pun tgok aku semacam dua macam jer.. Lantak lah sampai pecah perut. Tapi sampai rumah, aku nangis gak. hahaha memalukan jer. benda kecil jer aku memang cepat sentap..kbai













noted: takper hari ni hari aku.. esok2 hari kucing aku pulak..

No comments:

Post a Comment