Tuesday, December 15, 2015

First thing first : Kursus Kahwin


Semuanya aku dengan bakal husband yang uruskan. Bukannya tak der mak ayah, tapi kita kena belajar sendiri, jangan nak asyik harapkan orang tua jer kan...kan..kan.. hihihi

At first nya, adik aku no.2 yang dah ada bunyi pasal nak kawen. Entah dari mana datangnya "jodoh aku sampai dulu", alhamdulillah lah kan. Rezeki...

Aku dah siap isi online pasal nak kursus kawen, siap bayar yuran RM50 sorang. Semua dah settle, tggl nak tggu waktu jer pg kursus. Yang paling best, tarikh kami sama la plak. So apa lagi, kami berempat plan pergi sekali. Senang, habis cerita. At least, aku ada la jgak geng mendengar ceramah-ceramah dari ustaz ustazah masa tu, kan...

Yang best nya, ustaz dekat situ akan suruh kau dengar je. Nak tidur pon dia bagi. Kalau tak selesa tidur atas kerusi, nak baring tidur atas lantai pon dia kasi. Hahaha memang sempoi. Pastu semua jenis tak kisah kalau kau tak salin nota ke apa, sebab semua benda yang dorang cakap semua dah ada dalam buku 'memasuki gerbang perkahwinan' yang dorang kasi. Aku memang suka la bab tak payah menyalin nota ni. Pergi kursus kawen ni macam tengok MLM je aku rasa. Sebab ustaz ustazah banyak cerita benda kelakar. Ustaz bab Cerai/Talak tu paling aku suka, cerita pasal sorg bini ni yang suka sangat nak keluar dari rumah. So, hubby dia ckp kalau kau keluar dari pintu tu, maka jatuhla talaknya. Tp si bini ni memang bijak betul, dia keluar ekot tingkap. hahaha So, next plan hubby dia, hubby dia ckp, kalau kau keluar mana-mana pintu dan tingkap dari rumah ini, maka jatuhlah talak. Kelakar gila. Terbahak-bahak aku gelak :D.. Yang tgh sodap-sodap tdo tadi tu, semua nya bangun bila terkejut dgr kami gelak bagai nak gila. 

20 & 21 August 2014

No comments:

Post a Comment